tirsdag 25. mai 2010

LP trening og dugnad...

Møtte Rannveig og Marianne for ei lita treningsøkt på Landfald- banen. Trener jo vanligvis AG der, men forandring fryder. Hebbe ble litt smålang i maska da det ikke var hopp, løp og "klatring" som var på programet... Kjørte gjennom alle øvelsene i klasse 1 faktisk :o)

Lineføring, Hebbe går bra og har fin kontakt, takler både temposkifte og vendinger. Nå skal vi trene mengde og utholdenhet i øvelsen. Det samme gjelder for FVF også.
Dekk fra holdt, lett som ingenting det. Trenger faktisk ikke holdten for å komme ned i dekk vi....tjiiiihi....men vi må nå trene på det som er øvelsen å da..
Innkalling fra sitt, jadda!!! Full fart og inn på plass, dog med et lite "hallingkast". Men farten er der.
Hopp over hinder. Som den hoppende glade hunden han er så er ikke det noe problem. Må jobbe litt med å få han til å søke meg direkte etter hoppet. Nå går det en liten meter før han er i FVF-posisjon igjen.
Enkeltdekk, de andre hadde tatt dekken før jeg kom, så her ble det en enkelt dekk på "Kungen". Tok da bronsjemerket- dekk. i 1 min. Hebbe ligger han, og noen forstyrrelser var det jo...Bra det :o)
Stå, sliter med å komme videre i øvelsen. Hebbe står når jeg rygger sier "tå". Men får det ikke til å fungere når han er på siden av meg. Men fikk et tips igår, som jeg må teste ut :o)

På kvelden var det planlagt dugnad ved brakka til Levanger Hundeklubb på Nossum. Ingen ansvarlige møtte opp, så da fikk jeg trena bittelitt kontakt med Hebbe der. Men det ble mest prating og lite trening ;o)

Voffetivoff

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar