tirsdag 22. juni 2010

Blogge litt da kanskje....



.....en liten stund siden sist nå. Vi trener på, nå med fokus på tannvisning og FVF og en liten dæsj felles og enkelt dekk :o)

Men først og frems trener vi agillity da :o) I kveld arrangerte LHK andre runde i AG-cuppen i år. Jeg hadde bestemmt meg for å kjøre en runde med Hebbe, for å få det mest mulig likt en "årntli" konkuranse. Hebbe var jo som ventet en smule seg selv ;oP og var oppgira og gla straks han var ute av bilen..."Kungen" sin det! Med vaffler som belønning så jeg ikke for meg at hindrene skulle bli noen problem, så vi starta rett på vi. Føreren forøvrig i ny treingsvest.... Hebbe sliter ikke med farten, så jeg må faktisk bremse han for i det hele tatt ha kontroll. Starte med hopp, så stige, hopp, lengde hopp, hopp, tunnel, hopp, vippa, slalom, pølsa og til slutt hjulet. Fornøyd med alt, så nær som pølsa...ville ikke inn gitt...slalomen er jo det vi sliter mest med å få lært inn skikkelig, så her må jeg føre litt. Men med kun 4 pluss sekunder og en total tid rundt banen på 56.47 sek er jeg fornøyd med kveldens innsats, og Hebbe vann sin klasse med to startende hunder i klasse stor hund. Nå skal det sies at den andre ekvipasjen stillte ( og prøvde AG) for første gang da..men det lover godt for de to :o) Fokuset videre vil være å trene slalom og pølsa...resten sitter!!!!
Var foresten mange på dagens cup, og flere forskjellige raser: JRT, gordon setter, brasiliansk terrier, silky terrier, australsk terrier, staffe og schappendoes da...

Her er bilde av dagens AG-deltagere, (minus sliky som måtte dra før bilde ble tatt):


I helgen blir set lite trening av hund, da Steinkjer Festivalen står på programmet med masse godbiter for øret: Thommas Dybdahl, Big Bang, Keep of Kallisim og Ralph Myers skal jeg prøve å få med meg...

Voffetivoff..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar